Mindennapi betevő Xiaomi mániásoknak.

Kipróbáltuk a Xiaomi olcsó VR szemüvegét

2017. október 06. - omixia

Beugrottunk a virtuális valóságba a Xiaomival és élveztük.
 sh109030.jpg

Nézd meg a napi frissítésű Xiaomi kuponos akciókat, kattints ide!

 

Ahogy múltkor jeleztem, rendeltem egy kisebb Xiaomi csomagot magamnak. Itthon az ok a pénzköltésre az volt, hogy azért rendelem, hogy legyen miről írnom, de azért a háttérben az is ott volt, hogy olyan dolgokat vegyek, amiket régen ki szerettem volna már próbálni. Ilyen volt az előző cikkben bemutatott Xiaomi Selfie Stick, vagyis magyarul nevezzük Bluetooth-os önarckép készítő botnak. :)

sh109023.jpg

A második tesztalanyom, ahogy a címből is látszik egy VR szemüveg, ráadásul egy olcsó VR szemüveg. A cucc, ahogy minden Xiaomi termék, fehér dobozban érkezett. Nem a szokásos minőségi, kemény kartonból készülő doboz ez, csak olyan vékonyka, elég hitvány valami. Az elején a szemüveget látjuk, hátul pedig szokás szerint egy csomó kínai szöveg vár minket.

sh109024.jpg

A dobozt kibontva megtaláljuk magát a VR eszközt. A burkolat valami furcsa, textil szerű felülettel készült, az érintése elég sprőd, de ez nem baj, legalább nem csúszik ki a kezünkből. Furcsa és egyedi megoldás, hogy a telefont egy cipzáros "zsebbe" kell beletenni. Nem becsúsztatós, bepattintós, stb. A zsebet kinyitva kipottyan egy apró csomag, ebben találjuk a szemüveg pántját. Semmi extra, gumis, tépőzáras megoldás, olcsó, könnyen és egyszerűen a fejünkre állítható és jól is tart.

sh109025.jpg

Belül, a lencséknél kopogós, kemény műanyagot találunk, de ahova a telefon felfekszik ott gumi párnák vannak, így karcolódástól nem kell tartanunk. A lenyitható előlap belső felén egy polifoam szerű anyagból készült puha lap van, ez tartja helyén a telefont. Karcolódni ettől sem fog a mobilunk. Az előlap két oldalán nyílást találunk, ez gondolom jót tesz a hűtésnek is, hiszen a grafikailag megterhelő alkalmazások jelentős hőtermeléssel járhatnak. Persze a nyílásoknak van más funkciójuk is, ezeken "lát" ki a telefon, ha olyan VR alkalmazást használunk, ami a telefon kameráját is igénybe veszi.

sh109026.jpg

Az üzembe helyezésről a szemüveg esetén nem tudok egy mondatnál többet írni. Felteszed a pántot, beteszed a telefont és működik. Viszont, a telefon beüzemelése már más tészta.

screenshot_20171006-101815.png 

Aki használt már telefonos VR szemüveget az tudja, hogy legelsőként is a Google CardBoard alkalmazást érdemes letölteni. Ezzel egyszerűen ki is próbálhatjuk a szemüveget, beállíthatjuk a telefonon a típusát. Ez általában úgy történik, hogy a gyártó egy QR kódot helyez el valahol a csomagoláson. Ezt a telefonnal beolvassuk és a program alkalmazkodik is a szemüveghez. No, a Xiaomi esetén is találunk QR kódot, de ez még véletlenül sem a fent említett funkcióhoz van.

screenshot_20171006-101907.png 

A QR kódot követve egy VR alkalmazást tölthetünk le a telefonunkra, ez a Xiaomi saját VR alkalmaza. Érdemes a programot letölteni, de előre szólok, csak kínaiul tud. Elsőre kicsit bosszankodtam miatta, főleg, hogy elsőként lenge öltözetű kínai lányok videóit sikerült megnyitnom, amik online valószínűleg egy kínai szerverről töltődtek be az alkalmazásba, így aztán kb. 3-4 fps sebességgel futottak. Ha türelmes vagy, akkor érdemes a programban körülnézni, mert számtalan alkalmazást tölthetsz le, vannak egész jó kis játékok is. Megnéztem a Google áruházát is, de a Xiaomi programja onnan nem érhető el, így nem hogy magyar, de angol változatban sem találtam meg. (ha valaki ügyesebb lenne, mint én voltam, az kérem jelezze!)

screenshot_20171006-104315.png 

A VR appok használata amúgy egyszerű. A programok kezelőfelülete a VR esetén két módon szokott működni. Vagy ránézünk az adott menüre és az egy idő után aktiválódik, vagy ránézünk és megnyomjuk a szemüveg tetején található gombot. Ez egy mechanikus megoldás, lényegében "megérinti" a kijelzőt, mintha mi böktünk volna rá.

sh109029.jpg

Most következhet a legfontosabb, a tapasztalat, milyen érzés a Xiaomi szemüvegét használni. Volt már a fejemen néhány hasonló szemüveg, drágábbak is. Azt nem írom, hogy olcsóbbak is, mert a Xiaomi szemüvegénél csak egy olcsóbb van, a kartonpapíros megoldás (igaz, azt is próbáltam, de inkább nem ajánlom senkinek).

sh109031.jpg

Amikor a dobozból kivetem a szemüveget egy picit elcsodálkoztam, mert nem lehet állítani a lencsék szemtől való, sem az egymástól való távolságát. Ez alapvető szokott lenni, hogy a fejünk méretéhez be tudjuk lőni a lencséket, ne legyen szellemképes minden.No, hát a Xiaominál nem bíbelődtek ilyen dolgokkal, nincs és kész. A telefon behelyezése nagyon könnyű, lévén csak körbe kell húzni a zipzárt. Az előlap nem túl erősen, de a helyén tartja a mobilt. Azért arra érdemes figyelni, hogy ne a szemüvegben headbangeljünk, mert akkor azért el fog csúszni a telefon. Kiesni persze nem tud, karcolódni sem fog, a két előlapi nyíláson benyúlva pedig a könnyedén vissza tudjuk csúsztatni a helyére.

sh109032.jpg

Szóval, bekapcsolás előtt voltak kétségeim a lencsék állíthatatlansága miatt, de vagy szerencsém van és pont az én fejemre szabták a szemüveget, vagy a kínaiak valamit nagyon jól csináltak, mert minden úgy tökéletes ahogy van. Én egy 5,5 colos teljes HD felbontású telefonnal használtam. Ez a felbontás már elegendő egy VR szemüveghez, bár egy kicsit azért lehet látni a pixelrácsot a kijelzőn, de ez ha elkezdjük használni a programokat már nem fog feltűnni. Ami viszont nekem feltűnt, hogy valahogy szélesebb a látószög, mint a hasonló árkategóriájú szemüvegeknél. Sokkal kevésbé volt olyan érzésem, mintha búvárszemüvegen át nézném a világot. Oké, nem egy Oculus ez sem, de azért higgyétek el, sokat számit a látószögben 5-10 fok eltérés is pluszban vagy éppen mínuszban. A szemüveggel két apró problémám volt. Az egyik, hogy nem európai orra szabták, így egy picit kellett igazgatni, mire kényelmes lett és nem akarta lelapítani az orromat. A másik, hogy a halántékomnál kétoldalt volt egy kis fény beszűrődés. Nappal is próbáltam a szemüveget, nem mondanám, hogy különösebben zavaró lett volna, de éles fényben már biztos rontana az élményen.

sh109033.jpg

Összességében a Xiaomi szemüvege nekem jókora pozitív csalódást okozott. A dobozból kivéve már előre leírtam magamban, hiszen a lencsék beállítás a korábban használt szemüvegeknél nagyon fontos volt, de most valamiért nem volt rá szükségem. Sajnos nekem olvasáshoz már szemüveget kell használnom, ami most azért lényeges, mert kipróbáltam a cuccot okuláréval és anélkül is. Örömmel jelentem, az olvasó szemüvegem befért alá, így akinek  szükséges az éles látáshoz ez a kiegészítő, az is nyugodtan megveheti a Xiaomi VR-t.

A végére maradt az ár, ami jelen pillanatban 12 dollár, vagyis 3100 forint. Ez tényleg nem sok pénz érte, és az általa nyújtott élményt tekintve bőven meg is ér ennyit.

Én innen rendeltem: Original Xiaomi VR Virtual Reality 3D Glasses -  BLACK

 

 

Ha Te is szereted a Xiaomi termékeit, akkor kövesd Facebook oldalunkat is és ne maradj le semmiről!

.

A bejegyzés trackback címe:

https://xiaomiblog.blog.hu/api/trackback/id/tr112933363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ikazariel 2017.10.07. 23:39:06

csak xiaomi telefonokkal működik?

omixia 2017.10.07. 23:39:53

@ikazariel: Nem, dehogy! Én is egy Vernee telefonnal próbáltam.
süti beállítások módosítása