Mindennapi betevő Xiaomi mániásoknak.

Pont olyan szuper ahogy kinéz, kipróbáltuk a Xiaomi egerét

2017. október 13. - omixia

Bármilyen eszközhöz jó, amihez egeret lehet használni!

sh109063.jpg

A legutóbbi Xiaomi csomagban négy cuccot rendeltem. Ebből a szelfi botot és a VR szemüveget már bemutattam, így ideje ismét beletúrni a dobozba és elővenni a következő áldozatot, ami a Xiaomi Mi Mouse lett!

Annak, hogy erről az egérről írhatok egyszerű oka van, kíváncsi lettem rá. A specifikáció meggyőző volt, a képek alapján pedig a szokásos remek Xiaomi minőséget kapjuk. Valamikor nyár elején írtam hozzá egy rövid ajánlót, amibe bele mertem írni azt is, hogy bármihez használhatjuk az okosTV-től a notebookon át a telefonunkig. Természetesen volt olyan olvasó, aki ezt megkérdőjelezte, így aztán feltámadt bennem a kíváncsiság, valóban jó lesz mindenhez vagy csak a specifikáció alapján gondoltam túl sokat róla? Így már megérthetitek, hogy meg kellett rendelnem!

sh109071.jpg

Az Mi Mouse egy olyan dobozban érkezett, amiről minden Xiaomi rajongó azonnal érzi, hogy ebben valami olyan hardver lesz, ami a kedvenc gyártónktól érkezett. Már a karton és a nyomdai munka is olyan, ami azt mondja, itt valami szuper cuccot kaptál. Ha azonban ez nem lenne elég árulkodó, akkor az mindenképpen, hogy csak kínai írásjeleket találunk dobozon. A Xiaomi nem kényeztet el minket olyan csacskaságokkal, mint egy számunkra érhető nyelven adott leírás. Sebaj, mondta Tóbiás, semmi szükségünk arra, hogy egy egérhez leírást kapjunk, hiszen egy rágcsálót mindenki be tud üzemelni.

sh109069.jpg

A doboz fiókját kicsúsztatva meg is látjuk az egeret egy átlátszó műanyag "sapka" alatt. Első ránézésre pont annyira néz ki jól, ahogy a sajtófotókon láthatjuk, ez pedig bizakodással tölt el. A dizájn a Xiaomi termékeihez méltó. Egyszerű, elegáns, semmi csicsa, nincsenek villogó LED-ek, kacifántos gumírozott felületek. A fedlap enyhén metálos beütésű szürke felület, amin elől egy kerek fehér részt találunk. Ez a görgővel egyirányban van bemetszve, így a két oldal szolgál gombként.

sh109068.jpg

A műanyagok az egér teljes borításán jó fogásúak, sehol nem csúsznak, nem fényesek, nem gyűjtik az ujjlenyomatot. Az egér alsó fertálya két kerek részre van osztva. A hátsó felé lévő elfordítás után levehető, ezalatt találjuk az elemeket és a 2,4 GHz-es kapcsolathoz használható USB sticket. A felső körben lakik az 1200 DPI felbontású optikai érzékelő, a ki- bekapcsológomb, és a Bluetooth és rádiós mód közötti választógomb.

sh109062.jpg

Mivel csak egy egérről van szó vettem a bátorságot, hogy belenézzek. Nos, azt kell mondanom, hogy vagy az a baj, hogy rég láttam egeret belülről, vagy az, hogy nem láttam eddig Xioami egér belsejét, de tény, ilyen egyszerű, szép tervezésű eszközt eddig nem láttam. A NYÁK, az SMD alkatrészek elhelyezése példás. A mikrokapcsolók finoman működnek, igaz nem a javítható fajtából valók, így ha tönkremennek a barkácsolás kizárva. A görgő érzékelője már nem a régi optikai elven működő megoldás. így amellett, hogy a görgetés nagyon finom, a pontossággal sem lesz bajunk.

sh109058.jpg

Jöjjön, amire valószínűleg mind kíváncsiak vagytok, a használat!

Az egér beüzemelése egyszerű. A bekapcsolás után a választógombon zöld fényt látunk, ez a rádiós kapcsolat jele. Ha megnyomjuk átvált a fény villogó kékre, ekkor lehet Bluetooth kapcsolaton keresztül mindenféle eszközzel párosítani. azt talán mondanom sem kell, hogy amivel próbáltam azzal képes volt kapcsolatot kialakítani.

sh109061.jpg

A Xiaomi Mi Mouse egy olyan egér, amit sok napos használat után sem tudok megunni. Nézegetem, simogatom, és minden egyes nap rácsodálkozok az eleganciára ami belőle árad. Kipróbáltam minden eszközzel. A TV-re és a PC-re az USB sticket használva csatlakoztattam, minden máshoz a Bluetooth kapcsolatot használtam. Kipróbáltam a notebookom mellé, és a tabletünkön is, de az androidos TV okosítót is vezéreltem vele. Ahogy azt anno írtam, minden olyan eszközhöz, amihez egeret lehet használni a Xiaomi egere használható. Nagyon jól néz ki a multimédiához történő használatkor a dohányzóasztalon, de a billentyűzet mellett a dolgozóasztalon is jól mutat.

sh109064.jpg

Mielőtt azt mondanátok, hogy nem, ennyire semmi nem lehet tökéletes azt kell mondanom igazatok lenne. A Xiaomi egere tökéletes, de nem jó mindenféle munkához. Amíg a TV-hez használom minden ok, a TV okosítóhoz is tökéletes, sőt a notebook és a tablet mellé is, ahogy a PC mellett sem vallott szégyent amíg interneteztem vagy szöveget szerkesztettem. Hogy akkor mi volt a probléma? Az, hogy a lapos kialakítás miatt a videós és grafikai munkákhoz nem volt elég kényelmes, nem volt elég pontos. Ezt is csak azért írom le, mert a teljességhez hozzátartozik, mert ezen a kis hiányosságon kívül teljességgel tökéletes volt.

sh109065.jpg

Mit írhatok zárszóként? Annyit, hogy bejött amire számítottam. A Xiaomi Mi Mouse lényegében tökéletes választás annak, aki a TV-hez vagy annak aki a hordozható eszközei mellé keres egeret. A kétféle kapcsolódási mód miatt tényleg mindenhez használhatjuk.

És mennyibe kerül? Most 16,53 dollár, vagyis 4100 forint az ára, de ha figyeltek a blogon naponta megjelenő kuponos akciókra, akkor kifoghattok akár 10 dollár, vagyis 2600 forint körüli árat is. Nem mintha 4100 forint sok lett volna érte, minden fillért megért, amit ráköltöttem!

Én innen rendeltem: Xiaomi Portable Mouse - SILVER

Frissítés: Most éppen van hozzá akciós kupon is. Ha az XMMouseCP kódot használjátok, akkor 12,99 dollárért vihetitek, amíg a készlet tart!

A bejegyzés trackback címe:

https://xiaomiblog.blog.hu/api/trackback/id/tr2412971207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xedos 2017.10.15. 21:09:48

Félek, hogy túl lapos lesz, de 13dollárért kipróbálom! Bár csak megjönne már az AIR!!!

Zetor75 2017.10.15. 21:09:53

Nekem a kódot használva 22.44$ lett az ára :)

omixia 2017.10.15. 21:11:44

@zetor 2000: Mert már kifogyott az akciós készlet.

omixia 2017.10.15. 21:13:33

@Xedos: Tényleg elég lapos, de nem kényelmetlenül az, legalábbis nekem. Mondjuk arra semmiképp sem jó, hogy folyamatosan azon pihentessük a kezünket. Én sokat írok, mellette photoshopozok, szerkesztem a cikket, erre tökéletes.

iparterves 2017.10.17. 12:53:51

Menő - de nem Mac-hez.

Nyanyy 2018.12.23. 14:05:10

Üdv, asztali PC-hez is lehet párosítani ? Nem láttam hozzá vevőt.

omixia 2018.12.23. 14:06:07

@Nyanyy: Szia, amelyikhez van USB stick azt igen. Az egér maga támogatja a bluetooth és a rádiós kapcsolatot is.
süti beállítások módosítása